vibyggerislandrom.blogg.se

Long time no see

Publicerad 2016-05-22 22:25:45 i Allmänt,

Ja nu var det länge sen sist, igen. Vi har varit lite lediga. Men helgen innan vi tog ledigt glesade vi väggarna på nedervåningen. Det såg ut så här

Sen övade vi på familjelivet och det såg ut så här halv sju på morgonen... 😴😍

Det var den långhelgen det. 

Sen såg det ut så här, när vi var lediga och gick på bröllop 💕

Den här helgen har vi däremot jobbat på bra. Kul att göra saker som syns att man gjort! Lördagen gick åt till att bygga ventilation. Äntligen! Jag har ju sagt i en månad drygt att vi ska pussla ihop det där och igår satte vi i gång. 

Först byggde vi dom röda strecken, sen dom gröna. Lätt som en plätt, typ!

Idag hängde vi upp rören i takstolarna. Inte lika lätt som en plätt, jag hade behövt minst en hand till när jag skulle hålla i, lyfta, trycka skruven genom mellanstora hålet och samtidigt få tag i skruvdragaren i rätt hand så jag kunde skruva... Men jag fick till det! 



Haft massor med hjälp idag! Åke och Jens har glesat tak på nedervåningen, mamma min har plockat skräp och fyllt pickupen och jag och pappa har målat garaget! 

Frampå eftermiddagen kom även Malin, Johan och Axel. Dom plockade skräp och jag utnyttjade Axels arbetsvilja 😊

Ser ut som en gangster men är mosters lilla kille 😉

Så här såg garaget ut när vi åkte hem vid fem:



I veckan ska vi på tippen, springa lite springträning och måla och bygga mera. 🏃🏽🖌🔨

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela