vibyggerislandrom.blogg.se

Varannan helg-snickring

Publicerad 2016-05-01 20:38:44 i Allmänt,

På't igen efter en ledig helg förra helgen. Vi har tydligen börjat ta ledigt från bygget lite då och då! Skönt med paus men stressande att inte vara på plats och bygga! 

Igår tejpade jag kring fönstren men fick slut på plastvinklar.

Pratade med Fiskarheden i fredags, visste ju att de inte skulle räcka, de har skickat fler med posten! 😊👍🏻
Jag soltorkade gles innan vi bar in en hög. 

Och idag har vi börjat glesa taket! Först kortlade Jens klart mellan bjälklagen, så vi kan ha innertaket på samma ledd i hela huset. Under tiden sågade jag, plockade lite, stökade lite o så. 

Vi hann sätta gles i badrummet och tvättstugan innan denna dag tog slut. 

I veckan måste vi köpa mer kexchoklad (och skruv) och byta däck. Är förhoppningsvis slut på snö nu. Vi firade kungen och våren igår med en fin majbrasa, och jag fick en blomma av jens 😊💕




Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-05-04 05:36:42

Lätt bästa bloggen! Bygg på 😊/Blivande grannarna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela