vibyggerislandrom.blogg.se

Det tar sig!

Publicerad 2016-12-04 21:32:15 i Allmänt,

20 dagar till julafton och det tar sig hemma i huset. Förra helgen var Jens och svärmor uppe till mitt i natta och la golv på nedervåningen medan jag var på julfest med jobbet. Härlig fördelning 👌🏼💃🏻

På lördagen kom Malin, Johan och ungarna och hjälpte oss. Johan byggde balkong och hann en bra bit innan klockan var efter middagstid. Jag och Malin satte golvsockel och Elice och Axel gick runt och var söta, som vanligt!
På söndagen bytte jag syster-hjälp så Therese och Jörgen kom istället. Vi la golv i hallen medan Jens och Jörgen byggde klart balkongen 😃

Titt sa finnt 😍

I veckan har vi poat på med golvsockel och golvläggning i klädkammaren, blev helt klar med golven i igår. 😃

I torsdags kom svärmor, svärmorbror och svärmorbrorfru och skruvade ihop typ hela vårt kök! 😃 så skönt att det var gjort när vi kom dit på kvällen!

Igår och idag har köket kommit på plats, tack vare Malin och Ullis! 😘

Trappen kom i veckan också. Grannen våran jobbar på nån trappfirma i stan, men har ett enplanshus så han vet ju tydligen nåt som vi inte vet... men hur svårt kan det va att bygga ihop en trapp?! Lite sådär lätt men inte skitsvårt, som allt annat man bygger med Jens!

Trappen kom i 16 paket och man hade ingen aning om var man skulle börja... tur mittnyahus.tv visar typ alla moment hur man bygger ett hus så vi kunde kika där! Och tadaa, med fem starka karlar och Malin kom trappen på plats! (Jag höll i Zack och höll undan Axel och mamma filmade så alla fyllde nån funktion).
Veckan fortsätter med golvsockel och skruva handtag på lådorna i köket. Kamininstallatören kommer på onsdag och jag förutsätter att röris och plattisarna också gör sitt i veckan! 😁

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela