vibyggerislandrom.blogg.se

Hur tänkte vi där egentligen??!

Publicerad 2016-03-29 22:37:09 i Allmänt,

Vilken dag, vad man kan hinna med! Pickupen är redo för livet igen.  Drivremmen ta nå slag är på plats, flaket är tömt på återvinningen och viktigast av allt; den är besiktigad och får vara med ett år till!

Idag har vi tejpat, vikt pappskivor som ska vara mellan takstolarna, tejpat, spikat och häftat pappskivor som ska vara mellan takstolarna, tejpat, slipat platta, tejpat, dammsugit och tejpat. Pris för bästa klister på tejpen går till... 
T emballage! (Eller vad dom heter?) har aldrig varit med om så bra tejp, bra ibland men oftast mindre bra eftersom man fastnar överallt utom där tejpen ska vara. ;-)

Jag försökte slipa platta jag också, men den där maskinen var mer vild än tam så jag höll mig undan och lät Jens göra jobbet. 

Kolla va fint solen skiner in genom fönstren! Och vilket stort hus jag kommer ha! :-) 

"Vi" (Jens) har kommit på en grej... Hur tänkte vi egentligen??! Efter en sömnlös natt och rådfrågning på jobbet vågade han till slut lägga fram sin idé. "Vi borde byta plats på balkongdörren och fönstret på övre plan".

Jahapp... Hur svårt kan det va?! 
Vi får mer plats för en soffa (kan ju vara bra eftersom det där kommer bli vårt allrum) och arkitekter på Jens jobb säger att det är mer naturligt att komma upp för trappen och mot en balkongdörr än ett fönster. Så vi kör väl på det då! Såna här saker man skulle ha tänkt på innan, men det är väl därför man ska bygga tre hus innan man är klar! 

Snickarna fixar det om någon vecka, sen får vi börja om med panel, drevning och isolering igen. Det blir nog bra! ;-)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela