vibyggerislandrom.blogg.se

Fix i garaget

Publicerad 2016-09-10 21:57:15 i Allmänt,

Vi ska ha bergvärmepumpen i garaget och om några veckor är det dags att borra och installera pumpen. Vi fick därför göra en paus i huset en kväll den här veckan för att bygga upp en skiljevägg mellan garagedelen och förrådet, då väggen som pumpen ska stå mot måste vara på plats när den kommer.

Vi reglade, satte spån och gipsade i onsdags. I torsdags målade jag medan Jens filurade på inne i huset. Det är ganska flammigt på bilderna men jag skyller på att det bara är grundfärgen... 😜
I dag målade jag ett lager till, och imorgon är det dags igen.

Istället för att titta på när färgen torkade hjälpte jag sedan Jens att sätta skivor inne. Vi har satt spån och gips på sista väggen i köket, och gjort så långt i kan i tvättstugan. Nu får elektrikerna och rörmokarn gå lös innan vi sätter upp sista skivorna där. 😊

Jag gillar att göra listor, eller i alla fall när man får bocka av saker. De här punkterna skrev vi ihop i onsdags.

Dagens status:
Vrida rensluckan till IMkanalen ✅
Skiva väggen mot tvättstugan ✅
Rumsgivare nere ✅
Regla upp mellan hall och trapp ❎ det struntar vi i, blir nog bra utan vägg också ☺️

Imorgon ska vi skiva kring trappen, och nån dag snaaaart ska vi på Ikea 😃💸

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela